Logo de la Confederación Hidrográfica del Segura, anar a la pàgina principal

 Estàs en :: Inicio > Planificació > Cicle de Planificació 2009-2015 > Esdeveniments de Participació > Jornada de Presentació

Jornada de presentació del procés de planificació hidrològica de la Demarcació Hidrogràfica del Segura

L'article 14 de la Directiva Marco del Agua (Directiva 2000/60/CE) estableix que els estats membres fomentaran la participació activa de totes les parts interessades en la implementació de la Directiva i en l'elaboració dels plans hidrològics.

Es consideren parts interessades a:

  • Les Administracions relacionades amb la gestió i ús de l'aigua (central, autonòmiques i locals).
  • Usuaris de l'aigua (empreses de proveïment d'aigua i sanejament, comunitats de regants, usuaris individuals, etc.) Professionals (consultors, constructors, acadèmics i universitaris, etc. i els seus organismes col·legials).
  • Organitzacions no governamentals.
  • Grups locals no professionals.
  • Ciutadans interessats.

I s'estableixen diversos nivells de participació que són:

  • Subministrament d'informació.
  • Consulta.
  • Participació activa.

La participació pública no és simplement altra etapa del procés d'implementació sinó que es considera una component crucial en la implementació de la DMA Directiva Marc de l'Aigua.

Amb aquesta jornada es pretén encoratjar i fomentar la màxima participació possible en el procés de consulta iniciat amb la Resolución 50.073/07 de la Dirección General del Agua, publicada en el BOE de data 25 de juliol de l'any 2007, pel qual s'anuncia l'obertura del procés de consulta pública del procés de planificació hidrològica i la publicació dels documents inicials del procés de planificació:


La jornada

La Jornada va tenir lloc el dia 30 d'Octubre en la seu de la Cambra de comerç, Indústria i Navegació de Múrcia , Plaza San Bartolomé nº3 , 30004 Murcia.

D. José S. Fuentes Zorita i D. Mario Urrea en la presentació
D. José S. Fuentes Zorita i D. Mario Urrea en la presentació




La Jornada es va desenvolupar amb les següents participacions:

  • Obertura. José Salvador Fuentes Zorita. President de la CHS.
  • Presentació del procés de planificació i participació pública.
    D. Mario Urrea Mallebrera, Cap de la OPH de la CHS.
    Descarregar presentació Document PPT (17,9 MB)
  • Taula rodona I. Les Autoritats Competents i el procés de planificació en la Demarcació del Segura.
    • D. Ignacio del Río (Subdirección General de Planificación y Uso Sostenible del Agua, Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi ambient.)
      Descarregar presentació Document PPT (1,8 MB)
    • D. Mariano Martínez (Junta de Comunidades de Castilla-La Manca)
    • Dña. Francisca Baraza (Dirección General de Costas)
    • D. Miguel Ángel Ródenas (Comunidad Autónoma de la Región de Murcia)
    • D. Francisco López (Junta de Andalucía)
  • Taula rodona II. Els usuaris en el procés de planificació en la Demarcació del Segura
    • D. Joaquín Salinas (Mancomunidad de los Canales del Taibilla)
    • Dª Julia Martínez (Ecologistas en Acción)
    • D. Prudencio López (Junta Central de Usuarios del Alto Segura)
    • D. Isidoro Ruiz (Junta Central de Usuarios de Vega Norte del Río Segura)
    • D. Nicolás Ortega (Junta Hacendados de la huerta de Murcia)
    • D. Aníbal Bueno (Juzgado Privativo de Aguas de Orihuela)
    • D. Francisco del Amor (Sindicato Central de Regantes del Acueducto Tajo-Segura)
    • D. José Miguel Mulero (Iberdrola Generación S.A.)
      Descarregar presentació Document PPT (1,2 MB)

Presentació de la Jornada
Presentació de la Jornada

Taula rodona I. Les Autoritats Competents i el procés de planificació en la Demarcació del Segura
Taula rodona I. Las Autoridades Competentes y el proceso de planificación en la Demarcación del Segura
 

Taula rodona II. Els usuaris en el procés de planificació en la Demarcació del Segura
Taula rodona II. Els usuaris en el procés de planificació en la Demarcació del Segura
 

En ambdues taules es va establir un animat debat entre els integrants de les mateixes i els assistents.

Tornar