La impugnació produirà la suspensió de l'acte o acord, però el Tribunal haurà de ratificar-la o alçar-la en un termini no superior a trenta dies. El procediment serà l'establit en l'article 127 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa (RCL 1998, 1741).
Funcions
a) Aprovar els plans d'actuació de l'organisme, la proposta de pressupost i conéixer la liquidació d'aquests.
b) Acordar, si escau, les operacions de crèdit necessàries per a finalitats concretes relatives a la seua gestió, així com per a finançar les actuacions incloses en els plans d'actuació, amb els límits que reglamentàriament es determinen.
c) Adoptar els acords que corresponguen en l'exercici de les funcions establides en l'article 23 [1] de la present Llei, així com els relatius als actes de disposició sobre el patrimoni dels organismes de conca.
d) Preparar els assumptes que s'hagen de sotmetre al Consell de l'Aigua de la demarcació.
e) Aprovar, previ informe del Consell de l'Aigua de la demarcació, les modificacions sobre l'amplària de les zones de servitud i de policia.
f) Declarar aqüífers sobreexplotats o en risc d'estar-ho, determinar els perímetres de protecció dels aqüífers, conforme a l'assenyalat en l'article 56 [1] d'aquesta Llei, aprovar les mesures de caràcter general contemplades en l'article 55 [1] i ser sentida en el tràmit d'audiència a l'organisme de conca a què es refereix l'article 58 [1]. Així mateix, li correspon la adopció de les mesures per a la protecció de les aigües subterrànies enfront d'intrusions d'aigües salines a què es refereix l'article 99 [1] de esta Ley.
g) Adoptar les decisions sobre comunitats d'usuaris a les quals es refereixen els articles 81.4 i 82.4 [1].
h) Promoure les iniciatives sobre zones humides a les quals es refereixen els apartats 5 i 6 de l'article 111 [1].
i) Informar, a iniciativa del President, les propostes de sanció per infraccions greus o molt greus quan els fets de què es tracte siguen d'una especial transcendència per a la bona gestió del recurs en l'àmbit de la conca hidrogràfica.
j) Aprovar, en el seu cas, criteris generals per a la determinació de les indemnitzacions per danys i perjudicis ocasionats al domini públic hidràulic, d'acord amb l'article 118 [1] de la presente Ley.
k) Proposar al Consell de l'Aigua de la demarcació la revisió del pla hidrològic corresponent.
l) I, en general, deliberar sobre aquells assumptes que siguen sotmesos a la seua consideració pel seu President o per qualsevol dels seus membres.
La presidència de la Junta correspon al President de l'organisme de conca mentre els vocals representen tant a l'Administració General de l'Estat a l'Administració Tributària de l'Estat, a les Comunitats Autònomes i als usuaris.
Junta de Govern de la CHS
Creada per el Reial decret 1265/ 2005, de 21 d'octubre, Reial decret 14/ 2009, de 4 de desembre pels quals s'adopten mesures administratives excepcionals per a la gestió dels recursos hidràulics i per a corregir els efectes de la sequera en les conques hidrogràfiques dels rius Xúquer, Segura i Tajo i Reial decret 356/2015, de 8 de maig, pel qual es declara la situació de sequera en l'àmbit territorial de la Confederació Hidrogràfica del Segura i s'adopten mesures excepcionals per a la gestió dels recursos hídrics.
Funciones:
Comissió Permanent de la Sequera de la CHS
[1] Text Refós de la Llei d'Aigües, Reial decret llei 1/2001