El TRAM A naix en l'assut principal de derivació, en el riu Segura, en la cota 133, i funciona en règim lliure amb un cabal de 30 m³/s i un pendent del 0,0001%.
Durant els primers 7 km, presenta una alternança en canal a cel obert i en túnels denominats a, b, c i e, després del seu encreuament amb la carretera N-301, queda reduït només a canal, exceptuant el túnel e, situat en el pk 18.100 de 4 km de longitud. En l'eixida del dit túnel comença el TRAM B en què canvia la secció de canal, però no el cabal, fins a arribar a El Partidor en el pk 30,750. El TRAM C té el seu origen en El Partidor per la seua banda dreta i arriba fins l'embassament de La Pedrera.
Eixida túnel a Serra d'Ulea
CANAL A CEL OBERT
Longitud 11.700 km.
Amplària solera 2,50 km.
Altura 4,35 km.
Cabal de règim 30 m³/s.
Secció tipus canal trams A i C
Partidor de Crevillent i Canal de Cartagena
AQÜEDUCTE DE LA MATANZA
Longitud 1.500 m.
Nombre de piles: 49 piles.
Altura màxima de piles: 25 m.
Aqüeducte de la Matanza
TÚNEL ORIOLA
Longitud: 4.200 m.
Diàmetre interior: 2,54 m.
Entrada al túnel d'Oriola
SIFÓ DEL SEGURA
Longitud: 5.200 m.
Diàmetre de doble canonada: 2,35 m.
Sifó del Segura
Pròxim a l'embassament de La pedrera hi ha un bypass que permet enviar l'aigua directament al canal del Camp de Cartagena o bé a través del dit embassament.
By-pass